Każdy człowiek może osiągnąć pełnię życia

By | 20:35:00 Leave a Comment
Kolejne zdanie jakie wypowiedział Goldratt na łożu śmierci to: każdy człowiek może osiągnąć pełnię życia.
Wydaje się, że tutaj autor tych słów poszedł już bardzo ostro, bo nie tylko mówił i pisał o metodach zarządzania produkcją, usługami oraz sprzedażą, ale również zaobserwował pewną prawidłowość. Gdy patrzymy na siebie oraz świat często bardzo trudno jest zobaczyć ludzi, którzy mogą o sobie powiedzieć, że osiągnęli pełnię życia. Czyżby Goldratt w tym się mylił?
Czy można powiedzieć, że każdy człowiek może to osiągnąć?
Przecież nie każdy jest milionerem, a wielu ludziom nie starcza nawet do następnej wypłaty. Przecież wielu ludzi jest chorych, kalekich oraz odrzuconych. Dlaczego więc ten geniusz, twórca przełomowej doktryny w zarządzaniu, takim zdaniem żegna świat?
Odpowiedzi szukać należy w nas samych oraz naszych aspiracjach i pragnieniach.
Od kilku miesięcy nie mam telewizora (zachęcam do tego samego) i zauważyłem, że nie wiem jaki proszek do prania jest teraz najlepszy. Nie wiem również, czy są lepsze telefony od tego, który mam. Nie wiem nawet jak powinien wyglądać modnie ubrany facet. Nie mam pojęcia, czy samochód, który mam posiada ABS, URS, BPS, DuPeEs czy cokolwiek innego. Nie oznacza to, że jest mi wszystko jedno, ale nauczyłem się cieszyć tym co aktualnie się dzieje oraz tym co mam. Ważne jest to kim jestem.
Wszystko może się zniszczyć. Wszystko może zabrać komornik lub złodziej. To kim jestem - nikt mi tego nie zabierze.
Odczucie szczęścia jest subiektywnym odczuciem spełnienia. Dla każdego inne i dla każdego dostępne. Jest przeżywaniem życia w harmonii ze sobą nawet jeśli inni uważają, że szczęście jest zupełnie czymś innym.
Szczęście jest więc naszym własnym odczuciem i dlatego uważam, że Goldratt miał rację twierdząc, że każdy może je osiągnąć. Nie chodzi o sprawy zewnętrzne, a tym bardziej o dogadzanie sobie we wszystkim. Chodzi o odczuwanie. Jeśli damy sobie więcej czasu na przeżywanie życia takim jakie jest, wtedy nasze odczucie szczęścia będzie większe.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: