Każda sytuacja, bez względu na to jak skomplikowana początkowo wygląda; jest niezmiernie prosta

By | 10:00:00 Leave a Comment

Jest to jedno z ostatnich zdań jakie wypowiedział twórca TOC ( Teorii Ograniczeń) Dr Eliyahu M.Goldratt, który zmarł kilka miesięcy temu.
Jego śmierć jest dla mnie tym bardziej przykra, ponieważ dopiero co zachwycił mnie prostotą i rozsądkiem swoich rozwiązań, a tu już Bóg wezwał go do siebie.
To zdanie jest bardzo trudne do przyjęcia. Oczywiście w sytuacjach, które nie są całkowicie podbramkowe wydaje się logiczne i proste ale w sytuacjach naprawdę skomplikowanych wydaje się trudne i mało realne. Miałem  z tym problem w swojej konkretnej życiowej sprawie. Nasza firma mimo kilku lat sukcesu popadła w olbrzymie tarapaty i stosowałem różne sposoby, najczęściej zgodne z tą wiedzą, by wyjść z problemów, ale za każdym razem nie udawało się. Nawet teraz wydaje mi się, że może jest jeszcze coś czego nie zrobiłem i wcale nie znalazłem prostego rozwiązania , które umożliwiłoby nam życie i przetrwanie, ale wierzę, że to się uda. Zmusza mnie to do sięgania po coraz nowsze rozwiązania, których wcześniej nie stosowałem. Uczy czegoś o sobie, o moich potrzebach i o tym na czym mi w życiu naprawdę zależy. W miarę upływu czasu i prób zauważam ewolucję swoich planów, zamierzeń i pragnień. Czego innego pragnąłem 20 lat temu, 10 lat temu, a czego innego nawet pół roku temu. Daje mi to możliwość zobaczenia siebie w świecie, mojej roli w życiu innych oraz tego co chcę osiągnąć naprawdę.
Czasem wydaje mi się, że już wiem, ale mija kilka dni i moje serce weryfikuje to i uznaje, że jednak nie o to mi chodziło. Nie zawsze chodzi o pieniądze i chociaż o nich myślę bo muszę z czegoś żyć i to one są punktem wyjścia to jednak chodzi o moje życie, o jego cel i jego wartościowy przebieg.
To poszukiwanie szansy przetrwania czyni mnie osobą bardziej świadomą i otwartą na zmiany.
Stąd mój blog, bo dzięki pisaniu wymuszam na sobie analizę swoich myśli i dążeń oraz mogę do tego wrócić potem patrząc jak ewoluowałem w swoich dążeniach.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: